”Jag måste börja träna!”

Känner du igen dig i dessa ord? Känner du igen dig i att upprepa dessa ord för dig själv gång på gång, men ingenting händer, du börjar ändå inte träna. Du är långt ifrån ensam om att intala dig själv detta och låta det bli tomma ord. Vi alla vet att det är bra för hälsan att träna och att det förhöjer vår livskvalitet, men ändå börjar vi inte. Det är så lätt att fastna i det stadiet där man hela tiden säger, jag ska börja träna… men inte nu. Vad beror det på egentligen? Är vi för bekväma? För lata? Eller ger vi upp när vi inte ser något resultat inom tre dagar? Är det tidsbristen som alla verkar lida av i dagens samhälle? Eller är det rädsla? Något beror det på, men istället för att koncentrera dig på varför du inte börjar träna, bör du ägna en tanke åt varför du vill börja träna. Alla måste hitta sin egen anledning till att börja träna och motivation till att fortsätta eller att börja träna regelbundet. Imorgon tänkte jag tipsa om hur man finner motiviationen. Missa inte det!


Kommentarer
Postat av: Melina

Fan vad bra skrivet gumman!

Och grym blogg, denna ska jag följa!

Sköt om dig! :) Kram

2010-12-08 @ 19:00:48
URL: http://welinas.blogg.se/
Postat av: joanna

enligt mig är det positvit för ni båda är jätte söta! :)

2010-12-08 @ 20:58:44
URL: http://jofsweden.blogg.se/
Postat av: Jonna

Oja! det har jag sagt många ggr =)

2010-12-09 @ 08:55:30
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: anna på jobbet

Åh kajsa, du är ju så duktig! Den här bloggen ska jag läsa forever. Hoppas vi jobbar tsm snart förresten! :)

2010-12-13 @ 23:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0